• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dags att samla lån, erfarenhet och hjälp tack!

R

Robiin

Gäst
Poäng: 0
Tack för alla svar! Jag ska titta närmare på det här med att inte ta med alla ränteutgifter i deklarationen. Mycket intressant!

Gjorde iaf en ansökan via lendo och fick ett erbjudande av Marginalbanken, 250k och 5,85% i ränta. Med mina förutsättningar är detta helt okej och jag kommer lösa in 3 av lånen och sänka min månadskostnad med nästan 5k vilket i sin tur kommer leda till stort utrymme för mig att amortera mer och lägga om de nya lånen till ett ännu bättre nästa år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Grattis, men gissar Marginalen inte löser några lån åt dej utan du får göra det själv.. Så teoretiskt sätt kan du ha ca 700 tusen i blanco med en årsinkomst på 279 tusen. Kommer UC försämra din score från nästan Utmärkt till Mycket bra el ända ner till Bra nu tro?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Grattis, men gissar Marginalen inte löser några lån åt dej utan du får göra det själv.. Så teoretiskt sätt kan du ha ca 700 tusen i blanco med en årsinkomst på 279 tusen. Kommer UC försämra din score från nästan Utmärkt till Mycket bra el ända ner till Bra nu tro?
Verkar inte som UC påverkas så mycket av belåningsgrad. För mig syntes plötsligt ett lån på UC på ca 40.000, det påverkade marginellt. Hög belåning verkar inte peka på samma höga riskbeteende som många ff, betalningsanmärkningar, kreditkortsskulder och många olika lån.
 
H

Högbelånad

Gäst
Poäng: 0
Grattis till lånet! Sökte du om 250.000 kr eller sökte du om högre belopp?
 

Robiin

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
2 Februari 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Tack!

Jag blev rekommenderad att söka på det hela belopp, 422k. Då de ansåg att det skulle se bättre ut för bankerna om de såg att jag försökte samla ihop allt. Sen att jag inte skulle få lån på hela visste jag redan, tror ingen lånar ut så högt.

Men jag blev iaf erbjuden 250k hos marginalen och 220 på forex med 5,85% hos båda sen ett skit lån hos remember på 350k med 22% i ränta! Och 2 andra lån på 100k respektive 120k med 10-12%. Får se om det trillar in något mer erbjudande på måndag, annars är det nog Marginalen Bank som gäller.

Har man goda förutsättningar, liksom inga anmärkningar, skött sina betalningar i tid och inte har allt för många ff på sig så tror jag man klarar sig fint. Men finns ju självklart undantag. Jag är inte direkt någon expert.

Hade iaf väntat i exakt ett år idag på att bli av med alla mina ff och följt mitt kreditbetyg nästintill dagligen. Levt tufft senaste året! Men med en jävla massa vilja och tålamod så klarade jag det. Hade även aldrig klarat det utan min sambo som stöttat mig hela vägen. Nu blickar jag bara framåt mot ljusare tider :) och aldrig mer några onödiga kreditförfrågningar!!! Det som sätter stopp för det mesta känns det som.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp